Key West

Efter en dag på stranden i förrgår, gick vi upp tidigt igår med gps:en inställd på Key West. Var ska jag börja. Key West är definitivt en av de finaste platserna jag har varit på. Verkligen otroligt vackert! De vita stränderna, alla charmiga restauranger längs gatorna & att bara se solnedgången var ren magi.

Idag har vi tagit det lugnt vid stranden. Har lyssnat igenom flera podcasts & sovit på luftmadrassen.

Everglades & Miami

Gårdagen då vi åt pizza nere på stranden. Underbart

Vilken spännande & underbar dag. Imorse åkte vi till Everglades, naturreservatet med alligatorer, giftormar, ödlor & alla andra roliga djur. Vi hoppade på en båt som tog oss runt i reservatet. Grymt varmt men vilken upplevelse!

Efteråt åkte vi bil till Miami! Woaw. Exakt som på bilder fast bättre. Hela eftermiddagen spenderade vi på Miami beach.

Sawgrass mills

Efter att ha haft en solig gårdag var vädret betydligt molnigare idag, vilket ledde till att vi åkte till en av världens största outleter här i Florida! Som tur var sken solen när vi kom hem & vi tog oss ett kvällsdopp i det varma havet

Filminspelning

Idag fick vi vara med om något otroligt häftigt. Under hela dagen & kvällen har vårt kvarter varit avspärrat på grund av filminspelning! Det visade sig vara en actionfilm som kommer ut år 2016. Kraschade bilar, skottlossning & bilar som jagar varandra, så overkligt att stå & titta på!

Fort Lauderdale Miami

Här blir det att stanna ett tag för att smälta alla intryck under de senaste veckorna. Dags att bara ta det lugnt & koppla av. Åkt lite bräda längs strandvägen & badar i över trettio grader varmt vatten. Måste även berätta att poolens DJ har världens mest underbara musiksmak, vilket gör min semester komplett.

Njuter av varje sekund.

Seaworld

Igår var en magisk dag. Bokstavligt talat! Vi spenderade hela dagen & kvällen på Seaworld i Orlando. Åkte den sjukaste berg & dalbanan jag har har åkt någonsin & fick se fantastiska shower med späckhuggare, delfiner mm. Idag lämnar vi Orlando & åker söderut till Fort Lauderdale, nära Miami!

Kennedy Space Center

Vilken mäktig dag. Kennedy Space Center & Nasa. När vi kom hem gjorde vi inget mer än att ta ett svalkande dop i poolen

Florida

Igår förflyttade vi oss ännu en gång, den här gången med flyg till Florida! Först mellanlandade vi i New York & sedan var vi tvungna att vänta några timmar extra på grund av thunderstorm. Ganska trötta när vi anlände klockan halv fyra på natten i Orlando istället för halv tio.

Idag har dagen bestått av shopping! Åkte till en outlet här i Orlando & just nu känns det som att jag inte kommer att handla något materiellt ting på ett år

Toronto

Idag åkte vi över till Canada & in i deras största stad Toronto. Hall of fame, varit uppe i  CNtower som tidigare var världens högsta byggnad, shopping, sett VM finalen, poolhäng & god mat. Det är så dagen har sett ut

Niagara falls

Igår lämnade vi huvudstaden & åkte vidare till staden Buffalo vid den canadensiska gränsen. Idag åkte vi till Niagara fallen, galet!

Arlington

Idag besökte vi Lincon monumentet & Arlington kyrkogården. Otroligt mäktigt. Svårt att inse hur många människor som har offrat sina liv. Vi fick även se den okände soldaten & J.F. Kennedy´s grav.
Nu ikväll har vi alla badat uppe i poolen & sedan har jag, Alicia, Albin & Felix suttit nere i lobyn & spelat kort. Tror hela hotellet har hört oss när vi har skrattat, men kul har vi haft iallafall

Washington D.C.

Igår vid tio på morgonen packade vi ihop väskorna & det var dags att lämna storstaden. Vi åkte greyhoundbuss i fyra timmar, ni vet sånna stora gråa bussar som är med i många amerikanska filmer, till USAs huvudstad. Vilken skillnad att gå från staden som aldrig sover till en stad fylld med historia. Eftermiddagen & kvällen spenderade vi uppe i poolen på hotellets tak. Solen värme otroligt mycket & det var helt underbart.

Idag har vi besökt Vita Huset, Capititol, FBIs headquarter & Washington memorial. Termometern har legat på drygt trettio grader så inget kunde bli bättre än när vi drack varsin isande lemonad & Ben and Jerry´s.

The big apple

Vilken tur vi har här med vädret i New York. Det har varit runt 30 grader varje dag & klarblå himmel. Igår träffade vi Morgan, Paula, Emelie & Sebastian som hade sin sista semesterdag i USA! Tillsammans gick vi till FNs högkvarter & Grand Central Station. Där inne åt vi jättegoda sallader & jag & Emelie drack amerikansk lemonad. Vid skymningen åkte vi upp i Empire State building. Vilken syn. Helt ofattbart. Kan något ens se ut sådär? På kvällen gick vi & åt på en restaurang nära Time Square.

Alltså New York. Du har nått upp till mina förväntningar totalt. Allt är fortfarande så overkligt. Det kommer ta dagar innan jag smälter alla intryck jag har fått ta in. Men en sak är saker, det här är inte sista gången vi ses

Uptown

Ígår hann vi med mycket! Vi besökte den stora arenan Madison Square Garden & jag & Alicia handlade på Victoria's Secret. Mitt på dagen gick vi en lång runda inne i Central Park, köpte lunch & satte oss på gräset i den enorma parken. Sedan gick på den kända gatan Fifth Avenue på Upper East Side där serien Gossip Girl spelades in efter att vi tagit varsin frappuccino på Time Square.

Unreal

Allt känns så overkligt. Allt. Ju mer vi ser desto mer förstår jag att vi faktiskt är här. Igår åkte vi båttur längs Manhattan. Vädret var magiskt, nästan 30 grader. Efter båtturen gick vi runt & prickade av massvis på NYC-listan. Allt är så sjukt. Varje gatuhörn överraskar. Men det mest konstiga är att det känns som att man har varit här förut. Hela tiden. Alla filmer, serier & tvprogram gör att allt känns bekant

NYC - first day

Efter en nio timmars lång flygresa landade vi äntligen igår i New York. Datumet var den 4e juli, USAs nationaldag. Vi firade genom att ta tunnelbanan till Long Island & titta på världens största fyrverkerier. Något av det mest overkligaste jag har sett. Allt såg ut som på en film. Allt. Det är fortfarande så att nästan får gnugga ögonen ibland för att förstå att jag är här. Detta är bilder från första dagen, alltså igår!

Det känns bra nu

Det är nära nu. Har både sagt hejdå till Michaela och Matilda idag & sen sover Molle över hos mig ikväll. Resan som känts så långt borta hela tiden är väldigt väldigt nära nu

Detta är för bra

Börjar undra om livet faktiskt kan vara såhär bra. Dessa dagarna i Åhus har varit magiska. Har umgåtts med så fina människor. Nattbadat i utomhuspoolen med alla brödrar & blev upptäckta av vakter, jäklar vilken adrenalinkick när vi sprang tillbaka & hoppade över stängslet. Ätit åhusglass, spelat kort på Kajsas altan, tittat på massa fotboll i solskenet, pratat med nya människor & tagit selfie med Ravelli

Beachsoccer

Magisk dag i Åhus beachsoccer. Bor med dessa två pinglorna & vädret idag har varit jättebra! Precis tagit ett nattdopp med alla brödrar & nu väntar en förhoppningsvis lika rolig morgondag