Throwback Key West

När jag var i USA skrev jag inte så specifikt om varje dag, utan mer generellt. Tänkte därför ta tillfället i akt nu när jag ligger hemma i min säng & skriva om dagen vi var på Key West! 


Innan solen steg upp satte vi oss i jeepen & körde söderut. Himlen var alldeles rosa & det var redan väldigt vamt ute.


Vägen till Key West sägs vara en annorlunda färd! När Floridas fastland tar slut ligger 45 öar i rad & den allra sista ön är Key West. 

Mamma: "Nu håller ni er vakna, en sån här bilresa kommer vi aldrig att göra igen!"
Sov 90 % av bilsträckan.


Körde förbi ett av mina & Alicias favoritställen som vi spenderade tid på i NYC. Är du i USA någongång, besök!


Väl framme på Key West parkerade vi bilen & gick till den stora hamnen med lyxiga kryssningsfartyg! Värmen var ofattbar. Likaså utsikten.


Palmer överallt. Exemplarisk beskrivning av Key West. I alla dess storlekar & former!


Vi drog oss mot centrum & passerade ett sjörövarmuseum & flera småbutiker med överflöd av snäckor, stenar & skyltar! 


Fascineras av alla exotiska hus som fanns runt varje hörn. Det kändes faktiskt ganska overkligt att gå runt där.


Besökte den världskända "Sloppy Joe's bar" & tog varsin dricka! Vilken ställe! Samt vilken skön snubbe som spelade piano, han levde för sitt jobb!


En minst sagt cool bar som hade hängt upp massa dollar överallt & ingenstans!
Killen ni ser på bilden var ett tvättäkta musikgeni! 


En annan cool bar, nämligen en bar lika bred som en cykel! 


Ett misslyckat försök till "The Beatles-omslaget" då mamma naturligtvis skulle titta rakt in i kameran.



Fortsatte att vandra runt i den stekheta värmen men den sjönk lite när vi fick i oss varsin iskall milkshake.


Besökte den kända författaren Ernest Hemingways hem på Key West, som idag är ett museum.


Stötte inte på några livsfarliga djur om inte höns, papegojor eller krabbor räknas.


Fräcka träd helt enkelt.


Drog oss utåt & gick längs den kritvita stranden!


  
Tog en tupplur vid hamnen & tittade på små barn som dök från bryggan.


Innan solnedgången gick vi runt & tittade på gatuunderhållare precis vid havet. Måste säga att jag var impad!


Ska jag ens ge mig in på att försöka förklara dessa bilderna med ord? Bilderna talar utan tvekan för sig själva. Magiskt.


Efter att ha sett Key Wests solnedgång & vi satt oss i bilen, var jag gladare än någonsin. Hade förmodligen hittat ett av mina favoritställen på jorden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0