Chanching plans, going home earlier!



Chanching plans! Mitt äventyr börjar lida mot sitt slut! Ett äventyr som har varit galet lärorikt, spännande & utvecklande i nästan två månader. Jag tog alltså mitt pick & pack & begav mig helt själv till ett annat land. Det var min första gång utomlands själv. Till en plats jag aldrig varit på & en plats där jag inte kände någon. Under dessa snart sju veckor har jag lärt mig mycket när det kommer till sättet vi jobbar på, om andra kulturer, men framför allt har jag lärt mig jättemycket om mig själv. Denna resan är startskottet, min början till att se världens alla hörn.

Nu till delen jag inte räknat med när jag åkte hit. I snart sju veckor har jag jobbat 18 timmar per dygn & lagt mig mellan klockan 2-4 varje natt. Jag har jobbat varje dag, för till & med på vår "lediga" dag jobbar vi 8 timmar.

Det har lett till att jag blivit utmattad & nu i slutet känt av inre stress. Dock inte så konstigt om du frågat mig med tanke på våra arbetsförhållanden! Min familj tyckte till & med att jobbet var omänskligt efter att de hade varit här. Att sova så lite & jobba så mycket går nämligen inte, hur roligt jobbet än är. För själva jobbet är någonting av det roligaste jag har gjort! Att få uppträda på scen, dansa, lärt känna jättemånga nya vänner, bada i vår pool varje dag, leka med barn, måla ansiktsmålning & ha konversationer med människor från hela Europa. Men om jag skulle ha varit här i 4 veckor till, hade jag bränt ut mig själv. 

Så till helgen slutar min resa & på lördagkväll sätter jag mina fötter m på svensk mark! Detta valet handlar om att jag står upp för mig själv, för jag vill verkligen inte förstöra min hälsa! Men 7 veckor har gett mig otroligt mycket & jag är så glad att jag gjorde denna resan på egna ben! Det har gett mig obeskrivligt mycket som person & jag kommer alltid att bära med mig detta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0