Trieste




Det är alltid tufft med avslut. 
Efter en vanlig jobbdag igår, sa jag hejdå till Familjen Pettersson & Johansson tidigt imorse då de körde vidare till Kroatien. Mamma, Pappa & Felix ska med dit, men väntar att åka en dag imed att jag har min lediga dag idag. Så idag körde jag & familjen till en badplats vid staden Trieste. Nu ska vi snart äta vid husvagnen. 

Det är nämligen såhär, när jag bestämde mig för att åka & jobba i ett animationteam hade jag en annorlunda bild av vad jobbet i vissa sammanhang skulle innebära. Vi jobbar nämligen galet mycket, från 8.30 på morgonen till 02.00-03.00 på natten & med endast 30 minuters rast. Så har det rullat på i snart fem veckor. Men det tuffa är att vi måste  ha ett leende på läpparna 24/7. Själva jobbet & allting jag gör är något av det roligaste jag har gjort. Vädret är helt fantastiskt, campingen är verkligen jättefin, teamet är snällt, maten är just amazing & aktiviteterna vi gör är hur roliga som helst. Men det är verkligen för långa dagar. Jag har pratat mycket med människor här nere & det är många som ifrågasätter våra jobbtider. Enligt mig går det inte att göra ett lika bra jobb om man sover fem timmar per natt! Om bara italienare visste om det haha. Det är nämligen lite kämpigt just nu på grund av att jag är så trött. 

Kommentarer
Postat av: Sanna

Härlig bild! :D

Svar: Tack så jättemycket!
Kajsa Nilsson

2015-07-20 @ 18:36:37
URL: http://dreamspo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0