Throwback Everglades

Throwbacks kan vara någonting av det bästa. Att titta tillbaka, minnas & kanske till & med få tillbaka
den glada eller pirriga känslan man hade just då. 

Ikväll väljer jag att göra en throwback till Everglades! 
 
 
Såhär såg det ut när vi kom fram till Everglades i Florida! En stor skylt & en stor ödla välkomnade oss. 
 
 
Efter att ha köpt biljetter, väntade vi på vår båt som vi tillsammans med en grupp andra turister skulle åka i. Solen stod som högst på himlen & solkräm 30 var ett faktum.
 
 
Äntligen fick vi sätta oss i en söt båt & min första tanke var "Ska det verkligen gå såhär långsamt?". Där hade jag minst sagt fel. Väl ute på större vatten gasade guiden på som aldrig förr! Det var så himla härlig känsla varje gång båten lutade sig rejält i svängarna samtidigt som det fläktade & kepsen nästan flög av.
 
 
Innan vi fick se alligatorer, stötte vi på massa andra djur. Högst upp i ett träd hittade vi en till jätteödla & nära vattnet gick massa annorlunda fåglar omkring.
 
 
Det dröjde inte länge innan vår guide ropade "Hey guys, I think I can see something overthere!". Visst gjorde han det. Lite längre bort simmade en alligator som närmade oss med stormsteg. Ett tag kom vi så pass nära alligatorn  att vi som satt allra ytterst fick hoppa längre in. Sedan fortsatte vi under vår båttur att stöta på ännu flera.
 
 
När vi kom in i hamnen igen & alla turister gett guiden dricks vilket är väldigt viktigt i usa, gick vi & tittade på en alligatorshow. Snacka om häftigt!
 
 
Innan vi begav oss till Miami, fick jag & Felix tillsist hålla i en liten krabat. Enligt mig, inte alls läskigt. Hade självklart varit en femma om den varit något större.

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0